2010. február 7., vasárnap

Még egy dolog ami miatt nem szeretem a telet /lúgosító recepteket szeretnék/

Mikor ma reggel kinéztem az ablakon gyönyörű csillogva tiszta, pihe-puha fehér tájat láttam! Tényleg elbűvölő a természet ilyenkor, de kimenni már egyáltalán nincs kedvem! Egész életemben haragudtam a télre, mert nem szeretek, viszont nagyon tudok fázni és ezen nem segít a talpamtól a fejem tetejéig beborító vastag és réteges öltözködés, télen csak vegetálok és állandó diszkomfort érzésem van, nem tehetek róla, minden egyes mínusz fokot személyes sértésnek veszek! :) Egyedül 2500 méteren forrócsokit szürcsölve a napozó ágyon érzem jól magam ebben az évszakba és mivel mostanság ez nem jellemző tevékenységem, egyre inkább ellenségemnek tekintem ezt az évszakot! Na de most aztán végleg elegem lett belőle, mert eddig csak a lelkemnek, na meg a bőrömnek nem tetszett, most már az egész szervezetem fellázadt ellene.


Más évszakokban elég sok kecsketejet iszom, részben kertben nőtt, részben piacon vett zöldséget, gyümölcsöt és kevés húst, édességet, valamint egyéb nassolni valót eszem.
Télen még véletlenül sem járok piacra /a kertről nem is beszélve/, nem jut kecsketej, így teljesen felborul a sav-lúg egyensúlyom. Ez eddig nem okozott különösebb problémát, de ahogy öregszem ez is egyre intenzíven jelentkezik és az idén eljutottam odáig, hogy bármit ettem fél-egy óra múlva baromira elkezdett égni a gyomrom és a múlt héten már egyfolytában /értsd reggeltől-lefekvésig/ állandóan égett a gyomrom és emiatt semmit nem tudtam már jóízűen enni.


Hála Istennek nem jellemző rám, hogy ha valami sokáig zavar, vagy problémát okoz csak úgy hagynám, vagy megszoknám /talán ezért nem szeretem a telet, mert azon nem tudok változtatni :)/.
Szóval elhatároztam, hogy körülnézek mi lehet a megoldás. Biztos írtam már, hogy imádom az internetet, nagyon sok mindent köszönhetek neki! Szóval olvasgatva a lúgosítással kapcsolatos oldalakat, elég sok mindent megtudtam arról mi is a teendőm. Először is vettem bió zöldség leveket és sok-sok zöldséget, 3 napja nem iszok kávét és megrendeltem egy havi Super Greens port. Remélem bejön ez a zöld lötty, mert igencsak drága!!! Hála Istennek szeretem a zöldséget, meg a csírákat is, így alapjáraton nincs gondom ezzel az étrenddel, de.....
Szeretnék változatosan enni és most még hiányoznak az ízek és főleg a kenyér.
Tegnap elkészítettem életem első brokkolis hajdina palacsintámat, nagyon finom volt, ma basmati rizst fogok ebédelni grillezett vadlazaccal.
És amit már elértem: nem ég a gyomrom, piszkosul fáj a fejem, gondolom a kávé megvonás miatt, kezdek náthás lenni, de úgy olvastam ez természetes a lúgos étkezésre való átállásnál.


Kedves olvasóim, azzal a kéréssel fordulok hozzátok, hogy ha tudtok, lássatok el engem lúgos ételekkel készült receptekkel! Ami a leginkább érdekelne: kenyérpotló lepények, rizses ételek, köles receptek stb.


Remélem tavaszra átállok majd erre az egészségesebb étrendre és az sem lenne baj, ha 1-2-5-10 kg.-tól is megszabadulnék! :)


Köszönöm, ha segítetetek abban, hogy ezt elérhessem!!!
Azt is szívesen venném, ha megírnátok, ha van már tapasztalatotok a Super Greens-el kapcsolatban , vagy egyáltalán a lúgosításról!


Nagyon szép vasárnapot kívánok nektek!! /mégha tél is van :))/

10 megjegyzés:

Megaera írta...

Sajnos az én környezetemben se szeretik túl sokan a telet a sok hó és a hideg miatt. S bár én is rettentően fázós típus vagyok, attól még nagyon szeretem, valahogy meg van a maga romantikája és szépsége :) Jó alaposan bebugyolálom magam öt réteg ruhába, aztán megyek játszani a kutyusommal :) Az étrend váltás pedig szerintem nagyon jó ötlet, nem csak így télire, hanem egész életünkre. Lúgosító recepteket sajnos nem tudok mondani, mert én inkább japánosan étkezem, ha tehetem, de talán néhány vegetáriánus recept beleillik a diétádba. Szerintem ilyeneket is érdemes nézegetned. Sok sikert kívánok mindenhez, és további szép vasárnapot!

Monika írta...

Drága Eszter! Díjad van nálam.:)

Feszter írta...

Kedves Eszter! Amikor olvastalak, nem tudtam, hogy fogok neked írni. DE aztán keresgéltem, mert hasonló gondolatok, tervek vannak bennem is, és amikor találtam, eszembe jutottál :)
http://zoldfazek.freeblog.hu/
Sok erőt az elhatározásodhoz, és várjuk együtt a TAVASZT!

A.C.E írta...

Köszi Megaera!!
Mammka igazán jól esik, hogy kreatívnak találod a blogomat!! :))Puszi

Kökörcsin hálásan köszönöm a blog címét, már meg is néztem! Biztos segítségemre lesznek az ott leírtak, sőt onnan más hasonló témájú blogra is eljutok! Puszi!!!!
A tavaszt, de most előbb a kiskecskéket nagyon várom!

Annipanni írta...

Kedves Eszter! Én is nagyon fázós vagyok, sőt zöld lötyit is ittam hónapokig. De bevallom Neked, hogy a zöld lötyitől rázott a hideg. Szó szerint, bár jobban éreztem magam tőle és energizált is, mégis a fázékonyságomat nagyon kihozta. Pár hete már nem iszom a zöld lötyit, inkább zöld turmixokat készítek gyümölcsökből és zöldlevelűekből. Meglepetésemre a gyümiktől pedig kevésbé fázom már :)

Kitartást az átálláshoz! Lesz majd a Zöldfazékon is kenyérpótló lepény, ha végre sikerül rászánnom magam, hogy megcsináljam.

Üdv: Annipanni

A.C.E írta...

Szia Annipanni!
Képzeld ma rájöttem valamire: a köles melegít! Föztem magambak egy adagot és miután megettem azt vettem ésre, hogy túl meleg a melegítő felsőm! Nehezen hittem volna el másnak, de mivel tegnapelőtt is így jártam, csak a köles lehet a hunyó! :) Éljen, éljen, éljen találtam magamnak melegítő ételt!!!!!!
A kenyérpotló receptet nagyon várom, mert ma már majdnem bünbe estem miatta! :) Aztán készítettem magamnak egy kis hajdinalepény, hát....... :)

Bodzás Vendégház írta...

Eszti, én is találtam Neked egy weboldalt: http://lugositoreceptek.freeblog.hu. Ha két ellés között lesz időd, ezt is ajánlom, de látom, már el vagy látva ötletekkel:))

A.C.E írta...

Köszi Zsuzsa!megnézem! Már annyira lúgos vagyok, hogy csak na! :)
Sajnos azt hiszem kenyér nélkül nem bírom,de legalább tönkölybúza kenyret eszek.
Egyébként nagyon klasz ez a diéta! Puszi

A.C.E írta...

és még szerencsém is van, mert a kecsketej az anyatejen kívül az egyetlen lúgosító tej! :)

Marcsi írta...

Kedves Eszter!
kicsit hosszúra sikeredett volna amit én kipróbáltam, és házi, ezért úgy gondoltam, hogy a blogon leírom részletesen. Holnap elkezdem írni, nézz majd rá. Csak olyat teszek fel, amit kipróbáltam, nem drága, és bevált. És házi.

Küçük çirak

Megint egy Törökországbeli szerintem klassz dologgal szeretnélek benneteket megismertetni. Nagyon korán feltűnt, hogy az országban ebben mil...