2023. szeptember 6., szerda

Goldspirit riport anyaga :)

Körülbelül 2 hete felhívott egy újságírónő, hogy internetes magazinja számára szeretne velem riportot készíteni. Megnéztem milyen újságról van szó és mivel az enyémhez nagyon hasonló a világlátásuk, igent mondtam. Akkor még azt hittem, online interjú lesz belőle, így meglepődtem, mikor Saci időpontot kért a látogatására. Pestről jött és nagyon szimpatikus lett már az első pillanatokban. Szóval oldott hangulatú és elég hosszú beszélgetés lett az interjúból és azt hiszem egy kellemes új ismeretséggel lettem gazdagabb!

Íme az interjú anyaga:

Szappan kecsketejből

A szeretet energiát sugárzó kozmetikum

Az Eszterszappan "birodalmába" utaztam el a Pécs melletti takaros, egyutcás faluba, hogy megtudjam, hogyan készül, és mire jó a kecsketejből készült szappan, amelyről a használói azt állítják, hogy a "gyógyító" hatása mellett érzehető benne az a szeretet, amellyel Eszter hazánkban az elsők között elkészíti őket.

Negyven év városi élet után, a postatiszt-garfológus Eszter párjával kiköltözött a hőn vágyott "igazi" kis faluba: a nagy kerttel körbevett, nagy istállóval összeépített tornácos parasztházba.

- A busz sajnos csak reggel és délután jár a faluba, nehéz innen bejutni Pécsre. Mindenképpen olyan munkán gondolkodtam, amit itthon lehet végezni. Ott volt az istálló. Az állatokat imádom, de olyanokat akartam tartani, amikkel egyedül elboldogulok - egy ismerős amerikai házaspár látva a nagy istállót, és a ház körüli legelőt azt tanácsolták Eszternek, hogy tartson a kecskéket.

- Csak az állatkertben láttam addig kecskéket, az internetről, meg néhány könyvből összeszedtem az információkat a kecsketartásról - megtetszett nekem ez az állat! Beszereztünk három kecskét, egy anyát, és két kislány kecskét. Sajtot készítettem a, közben bakokat cseréltem, fölfejlesztettem húsz "anyára", meg egy bakra az állatállományomat. Sikerrel gyártottam a sajtot - egészen addig folyt így a gazdálkodás, amíg megoldhatalannak tűnő problémák jöttek és valamilyen rejtélyes ok miatt 3 kecskelány elpusztult.

- Nagyon megrázott ez engem, hiszen a mai napig mindegyik kecskémet imádom. Ott vagyok a születésüknél, látom őket felnőni. Mindegyik külön személyiség. Fájdalmas döntést hoztam: három kecskét megtartottam, a többit eladtam - Eszter meséli, hogy azóta egy falubeli fiatalemberen kívül nem közelítheti meg más a kecskéket, mert amint megérzik, meghallják az idegent, remegni kezdenek. Ezért én sem zavartam meg a nyugalmukat.

Kecsketej szappan

- Változtatnom kellett, de nem tudtam, hogy mihez kezdjek. Itt a faluban minden információhoz az interneten keresztül jutok. Az angol nyelvű oldalakon megakadt a szemem a "goat soap" szón, vagyis a kecsketej hozzáadásával készült szappanon. Mi lehet ez? Böngésztem a magyar oldalakat, de erről nem találtam semmit. Pontosabban egy debreceni gyártó kecsketej savóból készített szappant - Eszter a magyar kecsketejszappan úttörőjeként először is a lefordíttatta a szappan készítésének leírásait, az alaprecepteket. Majd beszerezte a hozzávaló olajakat, meg a nátrium hidroxidot (a szappanhoz-Eszter szakértői tájékoztatása szerint- ugyanis szükséges a lúg, amelyet a nátriumhidroxid ad, és a zsíradék, amelyet a hidegen sajtolt olajokból nyer.) A szappanok harminc százalékban tartalmazzák a kecsketejet és kizárólag kizárólag természetes hozzávalókkal dolgozik!

- Az első szappanjaim nagy része a szemetesben végezte, mert a lefordított alapreceptekből nem lehetett elkészíteni igazán jó szappant. Nekem kellett kiagyalnom az arányokat, mitől lesz habzó, nem túl puha. Boldogsággal töltött el, amikor végre sikerült elkészítenem az első tökéletes szappant- az első darabokat az ismerősök, a család tagjai próbálgatták, nagy megelégedéssel. Előbb elkészített egy honlapot, ahol kezdetben csak információkat adott a szappanokról. Majd elindította a webáruházat, beindult az üzlet.

- A kecsketej szappannal első sorban nagyon jól kezelhető az ekcéma és a psoroásis. Eleinte az alapszappant, vagyis a natur változatot készítettem. Miután a vevőim visszajelzéseiből láttam, hogy jó a hatásuk, felkészültem, hogy összeállítsam a különböző bőrtípusokhoz a szappanokat.

Nem vagyok sem kozmetikus sem bőrgyógyász, ezért rengeteget kellett hozzáolvasnom, hogy milyen olaj, milyen alkotóelem, milyen mértékben, milyen összetételben támogatja a különféle bőrtípusokat. Először a száraz, majd a zsíros, pattanásos bőr ápolására, majd a rozaceara kezelésére is "kevertem" szappant.

- Ma már természetesen minden bőrtípusra, és a problémás bőr kezelésére van szappanom. Rengeteg pozitív visszajelzést kapok a vevőimtől. Azt írják, hogy szeretet-enrgia árad a szappanjaimból. Eleinte furcsának találtam, de miután egyre több helyről kaptam ezt az "észervételt", egyre inkább figyelek arra, hogy csak akkor készítsek szappant, amikor nem vagyok fáradt, jól érzem magam- Eszter szappanja igazi kézműves termék, hiszen az előkészítéstől a postázásig, vagy ahogy ő mondja az állattenyésztéstől a Corel Drawig, a termelés minden egyes fázisa az ő kezében van.

- Nap mint nap én fejem a kecskéket, én keverem ki a szappant. Nem tömbben készítem, hanem különféle formákba öntöm ki, amitől még szebbek lesznek. Szeretem megtervezni a csomagolást, a designt. Én adom postára őket. Levelezek a megrendelőimmel, egyrészt visszajelzem a megrendelésüket, tájékoztatom őket a csomag feladásának időpontjáról. A pozitív vélemények engem is pozitív energiával töltenek fel. Annyira szeretem ezt a munkát, hogy a szabad időmben is mindig azon gondolkodom, hogyan tudnék még jobb szappanokat előállítani. Ez adja az erőt ahhoz, hogy kitartsak, pedig lassan nyolc éve nem tudtam elmenni szabdságra.

Újságíró: Illés Sarolta

Itt fog megjenni a jövőhéten: http://www.goldspirit.hu /nézzetek bele, nagyon színvonalas magazin, szerintem közületek sokan osztoznak abban a világlátásban, amivel ez az újság rendelkezik!/


Köszi Saci!!

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Gratulálok az interjúhoz, sok erőt és új ötleteket kívánok a további munkához!

Mary írta...

Nagyon örülök ennek az interjúnak és gratulálok hozzá!:)

aaműhely írta...

Igazán jólsikerüllt interjú lett. Nagyon örülök Neked. Andi

Frivolina írta...

Így még többet tudhattunk meg rólad:) Nagy nagy gratula!

verus írta...

Drága Eszter! Szívből gratulálok! Puszi!

H. Mária írta...

Gratulálok!:)

Válóczi Anikó írta...

Gratulálok az interjúhoz Eszter, nagyon jó volt olvasni!
Millió puszi (juttas belőle a kiskecskék kobakjára is kérlek...)!

Anikó

A.C.E írta...

Köszönöm Lányok, aranyosak vagytok!!!
Puszi

Abla, abi , na meg a keresztnév

Hát az úgy volt, hogy amikor először mentünk együtt a boltba a török férjemmel, volt valami ami nagyon meglepett. A pénztároslány így közölt...