2009. május 10., vasárnap

Teafa olajos kecsketej gyógyszappan

Ime az új szappanom!
Kívülről semmi különös, a tőlem megszokott forma, de belül igazi bőrtestőr anyagokkal van tele.


A héten már a második visszatérő vevőmtől kaptam olyan megkeresést, amiben igazi, természetes alapanyagú antiszeptikus hatású szappanom után érdeklődtek. Szeretem, ha konkrét inspirációt kapok újabb termékeim előállításához, hisz így biztos lehetek benne, hogy legalább egy-két embernek biztosan segítek velük! Ebben az esetben olyan, a fahéjnál erősebb gomba ölő, baktériumok, vírusok fejlődését gátló szappan hozzávaló után kellett néznem ami nem bőr irritáló és természetesen nem mesterséges kemikália.

A teafa illóolajáról már sok jót hallottam, tudom, hogy pont ilyen bőrproblémák kezelésére használható. Amikor megtalálom a megfelelő adalékot még egyáltalán nem biztos, hogy azt a szappanjaimban alkalmazhatom majd, hisz az olajok nagyon furcsán tudnak viselkedni. Van amelyikkel készült nyers szappan piszkosul ragaszkodik a formához és soha nem akar kibújni belőle, :) van amelyik nem kívánatos módon megszínezi a kész szappant és van amelyik bármilyen hatékony és kiválló bőr regeneráló képességekkel bír önmagában annyira kellemetlen az illata, hogy azt hiszem nem szívesen fürdenék vele. Nekem például a teafaolaj illata sem túl szimpatikus, ezért kellet hozzá találnom egy vele harmonizáló és hatásában erősítő olajat. Az egyik kedvenc illóolajomra esett a választásom, a hársra. Némi kamilla és hársvirág főzettel és a hársillóolajjal nekem tetsző illatot sikeredett összehoznom.
Egy kis leírás a teafáról és illóolajáról:

Teafa : Tudományos kísérletek is bebizonyították a teafa illóolaj baktériumok, vírusok és gombák fejlődését gátló hatását. Csökkenti a pattanás- és mitesszerképződést a tisztátalan és zsíros bőrön.
vadon termő teafa (Maleleuca Alternifolia) Ausztráliában őshonos növény, gyógyító hatása világszerte ismert. A növény alkalmazásának a területeit először a XVIII. század végén írták le. Nevét onnan kapta, hogy az ausztrál őslakosok a növény leveléből forrázatot készítettek és azt fogyasztották. Teaként megfázás, torokgyulladás esetén használták, de alkalmas volt sebkezelés, fertőtlenítés céljára is, ha apróra vágott leveleit szétdörzsölték és felhordták az érintett területre.

A II. világháborúban amerikai katonák fertőtlenítő hatása miatt komolyabb sebeket is kezeltek vele.

A levelekből 1925-ben sikerült illóolajat előállítani, ekkor írta le először az orvostudomány a teafa gyulladáscsökkentő, baktérium-és gombaölő (antiszeptikus) hatását. 1940-ben a penicillin megjelenése csaknem kiszorította a teafaolajat a gyógyítás területéről, majd az 1970-es években újra az érdeklődés központjába került.

Jótékony hatással van a sejtek fejlődésére, megújulására. Az olaj elősegíti a sebgyógyulást, megelőzi az elfertőződést,és minimálisra csökkenti a hegesedés kialakulását. Az izmokra és az idegekre hat, fokozza a vérkeringést.

16 megjegyzés:

csutkailda írta...

Minden olyan "munkán", amit szeretettel végeznek ÁLDÁS van.
Árad a szavaidból a szeretet, s ezért a csodálatos hatóanyagokon kívül ezzel az energiával is átitatottak a szappankáid.
Maradj meg sokáig ilyennek! :)))

Unknown írta...

Kedves Eszter!
Most találtam rá a blogodra, aminek nagyon örülök, igazán jó olvasni az írásaidat. Milyen jó hogy így az emberek a távolság ellenére is közel érzik magukat egymáshoz. Azt szeretném megkérdezni, hogy a lányom pattanásos, de inkább mitesszeres bőrére milyen szappan kellene? Hol tudom azt megrendelni Tőled, vagy máshol?
Köszönöm Ildi

Unknown írta...

Azt elfelejtettem, hogy az arcán a régi pattanások helye eléggé látszik, sötét foltok formájában.
Üdv Ildi

A.C.E írta...

Kedves Ildikó!

Szerintem az internetet kárpótlásul kaptuk, mai korunk csúnyaságaiért! :)

Pattanásos, miteszeres bőrre 3 fajta szappanomat tudom ajánlani, a bőrproblémák súlyosságát, makacsságát figyelme véve. Csak néha kialakuló és 1-2 db. pattanás, miteszer esetében a kamillásat, makacsabb, de szépen gyógyulók esetében a fahéjast és a posztomban bemutatott teafaolajosat a nagyon makacs, mindig kiújuló, maguk után heget hagyó pattanásokra és miteszerekre. Ez utobbira sajnos még várni kell, mert az első adag még nem "érett meg", körülbelül két hét múlva lesznek igazán felhasználóbarát, gyógyhatású állapotban.
Szappanjaimat a honlapomon keresztül a legegyszerűbb megrendelni: www.szappanok.fw.hu -n

Kellemes vasárnap délutánt kívánok: Eszter

Lonci (Győr) írta...

A blogodra még délelőtt írtam, végre megtaláltalak, és lám amit írtam nincs is fent. Na sebaj, ha az ember szeretne valamit leírja még 1x. A bőr allergiák nagyon elterjedtek, mindenkinek szinte van valamilyen allergiája. Szerintem ez a rengeteg vegyszer is az okozója, amit a táplálékkal is észrevétlenül beviszünk a szervezetbe. A honlapodat is meglátogatom. További jó napot kívánok!

Limara írta...

Szerintem neked boszorkánykonyhád van (természetesen Te jó boszi vagy, mint a három nővér a filmben) :)))Nagyon izgalmasan hangzik ez az új szappan, és szerintem nagyon szép is! :))

A.C.E írta...

Kedves Lonci!

Nem tudom merre vannak azok a bejegyzések, amelyeket megírtak és még sem jelennek meg, valahol buliznak, biztos! :) Azt mondják az okosok, hogy ez így van, ahogy leírtad és én meg egytértek velük és épp ezért nem vagyok hajlandó jó kis vegyszerekkel színezett, illatosított termékeket adni vevőim kezébe. Lehet, hogy az én szappanjaimmal nem lehet fürdőszobát díszíteni, illatosítani, viszont ha kijön a zuhanyzóból az ember egy velük való fürdés után, biztos lehet benne, hogy nem roncsolta tovább bőre minőségét, egészségét, sőt alaposan megtisztította és közben még ápolta is. Mert hogy nem csak a táplálékkal viszük szervezetünkbe a vegyszereket, hanem a tisztálkodószerekkel a bőrünkön keresztül. Na jó, nem tartok kiselőadást! :)

Én is kívánok neked szép vasárnap délutánt: Eszter

A.C.E írta...

Szia Limara!

Csutkailda "tündérkonyhának" nevezte el az én kis szappankonyhámat.:) Tudod, most hogy kiéltem édesség utáni vágyamat a "sütieimmel", újra a fontos dolgokra tudok koncentrálni! :)
De nálad is nagy élet van :), lehet, hogy kipróbálom ezt a kovászos káposztádat, az uborkát nagyon szeretem, ezt a káposztát savanyúságként is lehet fogyasztani, vagy csak főzésre használod?

Puszi: Eszter

Limara írta...

Lehet savanyúnak is használni! Próbáld ki, nem fogsz benne csalódni! :))

Taurus írta...

A fahéjas nagyon jó a gyerekeim pattanásos bőrére, de ezt is kipróbáltatom majd velük!
Nagyon szép is, olyan mint egy bonbon. A fotót te készítetted?

A.C.E írta...

Szia Tauriu!

Jó, hogy jelentkeztél! Én arra gondoltam, hogy ez a teafás talán jó lenne apukádnak!Vagy nem? :) A fotót én készítettem, sajnos nem tudok jobbat, de majd spórolok egy szuper fényképezőre, mert már nagyon kellene. Szegény szappankáim csak mások fotóin néznek jól ki!
Puszi: Eszter

Taurus írta...

Nagyon jó a fotó, meg akartam dicsérni, hogy abban is egyre profibb vagy!

Igen, apunak is jó lenne, a levendulás nagyon sokat segített, de ez valóban erőteljesebben antiszeptikus hatású. Mikor rendeljek, két hét múlva vagy már most is lehet?

A.C.E írta...

Aranyos vagy, köszi!
A teafás még nem "érett", szerintem jövőhét végére lesz jó, ráérsz olyan szerda körül rendelni! Majd kérek szépen vélemény róla tőled, mert nagy szükségem lesz visszajelzésekre.

Jó éjt kívánok neked: Eszter

Scofield írta...

Szia Eszter!:) nem tudok eligazodni a megrendelőn, mert ezt a szappant nem találom a listában...

A.C.E írta...

Szia Scofield!

Ezt a fajta szappanomat még nem találhatod a megrendelhetők között, mert még nem raktam fel őket, még kell nekik legalább 1 hét, ahhoz, hogy igazán gyógyhatásúak legyenek, utána lehet majd őket megrendelni.

Szép napot kívánok Neked: Eszter

Scofield írta...

köszi akkor várom:)

Küçük çirak

Megint egy Törökországbeli szerintem klassz dologgal szeretnélek benneteket megismertetni. Nagyon korán feltűnt, hogy az országban ebben mil...