2010. december 4., szombat

és amikor a meghatódottságtól könnyezem

Ez a levelet tegnap kaptam és nagyon hálás vagyok írójának, mert a lehető legjobbkor érkezett, igazi lélekmentőként működött!

Köszönöm szépen még egyszer!

Kedves Eszter!

Sajnos azok közé az emberek közé tartozom, akiknek nagyon ekcémás a bőre, főleg a keze. Amikor úgy igazán belobban, akkor feldagad, piros, vérzik, gennyezik, mély nyílt seb lesz rajta, a viszketésről nem is beszélve. Ilyen esetekben már csak a szteroidos krém segít, de az sem hozza helyre rendesen, mert egyrészt csak a nyílt sebeket gyógyítja valamelyest, tehát a többi tünettel rajtam már nem tud mit kezdeni, másrészt ha abbahagyom a kenegetést, kezdődik másnap elölről. A bőrgyógyászok sem tudnak velem mit kezdeni, csak írják receptre a méregdrága kencéket, és a májamat roncsoló szteroidos krémeket, és azzal vigasztalnak, hogy terhesség alatt és szülés után van remény arra, hogy mérséklődjön ez a problémám. Mivel a kezem ekcémás, ezért sokszor a legalapvetőbb dolgokat sem tudom végrehajtani (kapaszkodás a buszon, nadrág felhúzása). Pláne a mindenféle tisztálkodás és vízzel való érintkezés csapja ki nálam a biztosítékot, hiszen valahogy úgy vagyok vele, hogy minden „kence” fáj, ahogy a kezemhez ér. Pedig már vagyonokat költöttem az olcsó babafürdetőtől kezdve a drága gyógyszertárban kapható márkás "csodatusfürdőkön" át a méregdrága Lush termékekig - mindhiába. A kezem - főleg téli időszakban - olyan, mint a csatolt képen látható bal oldali képen.

Amikor már végképp nem tudtam, hogy mihez kezdjek, gondoltam kipróbálom a kecsketej szappanokat, úgy voltam vele, hogy veszteni valóm nincs. A Meskáról rendeltem, de nem Tőled, hanem …….. boltjából, mert 200 Ft különbség volt két ugyanolyan (bocsánat! - külsőre két ugyanolyannak látszó) szappan között, ezért gondoltam, kipróbálom az olcsóbbat. Ráadásul a ……ok termékeiről olvasott sok pozitív értékelés is megnyugtatott, hogy jó helyről választottam az avokádós (zuhanyzáshoz) és a csalános szappant (hajmosásra).

Amint megkaptam, rögtön ki is próbáltam. Egyből észrevettem, hogy kevésbé szárad ki a bőröm az avokádós szappan használata után, és mintha nem viszketne annyira az ekcémám sem. A csalános szappan pedig teljesen beváltotta a hozzáfűzött reményeimet: hajat tudtam vele mosni egyedül (ugyanis a sampont nem bírta a kezem, így mindig más mosta a hajam), és mintha kevésbé zsírosodna tőle a hajam. Én már ennek is nagyon örültem, megfogadtam, legközelebb is tőlük rendelek, mert egyébként is nagyon aranyosak, segítőkészek voltak velem a rendelés során.

DE! :) Az egyik barátnőm anyukája kapott ajándékba egy kamillás kecsketej szappant, amit Te készítettél, és a barátnőm felhozta magával Pestre a kollégiumba. Amikor a barátnőm nálam járt látogatóban, újságoltam neki, hogy találtam olyan kecsketej szappant, amitől nem fáj a kezem.

Ő pedig mondta, hogy éppen most hozott nekem kipróbálásra egy kecsketej szappant (és már vette is elő a táskájából :) ), igaz már jó sokat használt belőle, de az ő bőrének annyira jó, hogy lehet, hogy rajtam is segít. Ez volt november 21-én. Mivel megtudtam azt is, hogy Te vagy a készítője ennek a szappannak, elkezdtem keresgélni a neten, hátha írsz blogot, mint a ……….....ok. Nagy örömömre rá is találtam a blogodra, egyhuzamban el is olvastam az elejétől a végéig, még vacsorázni is elfelejtettem közben, annyira megfogott a természetességed, az életszereteted, a kisugárzásod, az emberekhez és az állataihoz való viszonyod. Aztán egyszer csak ráakadtam egy képre, amit valaki a napallergiás kezéről fotózott a szappanod használata előtt és után pár nappal. Ettől kedvet kapva én is lefényképeztem a telefonommal az ekcémás kezem, és másnaptól elkezdtem használni zuhanyzáshoz és kézmosáshoz az avokádós szappan helyett a kamillás szappant.

A mai kép ott van a novemberi kép mellett, és ezt mind Neked és a kecskelányaidnak köszönhetem, végtelenül hálás vagyok érte. Nem túl jó a kép minősége, de azt hiszem látszik, hogy a duzzanat, a vörösség, a nyílt sebek, a kiütések mind eltűntek 12 nap alatt, helyette ott van a szép :) rózsaszínes bőröm (még nem fehér, mert új, egészséges bőr képződött). Ezt a csodát Te tetted velem, vagyis az a szappan, amit a két kezeddel készítettél. És hiába hasonlít a mások által készített szappan az tiéidre, a hatásuk köszönőviszonyban sincs egymással, mert valami, talán a "Csoda" hiányzik belőlük.

Amikor tegnap nem tudtam megnyitni a blogod, nagyon elszomorodtam, mert minden nap újabb részeket olvastam el belőle újra, és akkor ezt nem tehettem meg. Ezért ma nagy volt az örömöm, hogy ismét be tudtam lépni, csak amiatt vagyok szomorú, hogy nem tudom az újabb bejegyzéseidet olvasni, mert nem tudom az új blogodnak az elérhetőségét és nincsen hozzáférésem sem. Pedig úgy szeretném továbbra is olvasni! Lenne rá lehetőség? :)

De a nagy szomorkodásom közepette eszembe jutott, hogy Te nálam még szomorúbb lehetsz, így rögtön gép elé ültem, hogy leírjam a történetemet, hátha valamelyest jobb kedved lesz tőle. Egyébként is mindenképpen meg szerettem volna osztani Veled a tapasztalatomat!

Még egyszer köszönöm szépen a hozzám való minden jót, kívánok sok boldogságot, egészséget (a kecskelányoknak is :) ) a szappankák gyártásához, és soha ne bánkódj amiatt, hogy ellopják az ötletedet, mert a Jóisten nem siet, de nem is felejt, meg lesz ennek még a böjtje azoknak, akik más munkáját nem tartják tiszteletben.

12 megjegyzés:

Bogi írta...

Ezt még én is megkönnyeztem. :)

SzappAncsi írta...

Ennél nagyobb elismerés nem kell, azt hiszem. A főzött ételben, a kimondott szóban, az ajándékban, a szappanban, egy levélben, mindenben, ott van az ember lelke...és ettől lehet több, vagy kevesebb. Hányan sütöttek már kenyeret, sütit ugyanazon recept alapján és mégsem lett ugyanaz?
Szintén Kos vagyok, így reménykedtem, hogy a hirtelen - és jogos - felindulás után van még remény, hogy a blogod tovább él majd, jól döntöttél :-)
Még több, és még nagyobb sikereket, elismeréseket.

Vica írta...

Nagyon örülök ennek a bejegyzésnek, hogy megtaláltam, talán nekünk is életmentő lesz, a kisfiam is ekcémás és semmi sem használ.
Már megyek is keresgélni, azt a kamillás szappant!

Mary írta...

Mindenható mindig tudja azt, hogy mikor küldjön üzenetet, segítséget de
csak annak ki érdemes rá!:)

Julcsi írta...

Ó, Eszter! Ez valóban könnyezni való írás és remélem, végképp meggyőzött:)

Gizus írta...

Először is remélem tényleg csak hirtelen felindulásból írtad, hogy nem blogolsz tovább. Ne tedd, mert nagyon sok embernek kellemes ide látogatni. Mindig irigyeltem azokat, akik ennyire természetesen tudnak gondolataikról írni. Én még kezdő szappanos és blogoló vagyok, de időm sincs a négy apró gyerek mellett írogatni. Aranyos volt az a bejegyzésed, hogy téged a formába való öntés az, amit a magadénak érzel. Szerintem egyértelmű, hogy aki ebbe belevág az kipróbálja ezt is azt is. Szerintem ne aggódj a másolás miatt, hátha megoldódik. Talán mindenki keresi saját magát. Én igyekszem már most az elején saját recepteket kitalálni! Tény, hogy így több olyan dolog születik, ami csak a családtagoknak használható! Remélem nem hagyod abba. A kecsketejes dolog engem is érdekel, de még nem mertem kipróbálni. Persze nekem saját kecském sincs. Jersey vajat már használtam.
További sok sikert!

A.C.E írta...

Kedves Gizus! Addig nincs is baj, amig az ember saját utat keres, na de szerinted ez azzal jár, hogy egy az egyben lemásoljuk más formáját, desingját? Amikor a rózsaformámat másolta le egy másik "alkotó", akkor a meskáról rengeteg levelet kaptam, hogy most mi újság, az a másik bolt is az enyém? Szerintem ez a vásárlók megtévesztése is és elég gátlástalan dolog. Nehogy azt hidd, hogy észbekap, á dehogy folyamatosan teszi fel az újabb Eszterszappan másolatokat, hátha valaki csak a képet nézi és mégiscsak vesz tőle valaki valamit! Hihetetlen milyen emberek vannak, mert az biztos, hogy olvassa blogomat és a füle botját sem mozgatja! Na megint felidegesítettem magam!

Gizus írta...

Szia!
Bocsi ha felpaprikáztalak, nem volt szándékom, inkább az ellenkezője. Az biztos, hogy idegesítő lehet, ha még a fotó is ugyanúgy készül el. De ezt csak sajnálni lehet és igazából nem is értem. Szerintem annál nincs nagyobb öröm, amikor olyan dolgot talál ki az ember, ami még nincs, vagy nem olyan formában. Nekem a csilis csokis szappanom volt ez, amit még nem láttam előtte így senkitől. Remélem lesz még ilyen! Persze a klasszikusokban szerintem sok újat nem lehet kitalálni, de lehet rá törekedni. A mondanivalóm lényege, hogy biztosan nem fognak elpártolni tőled a vevők. Aki annyira másol biztos az 1500-as visszajelzésre vár, de ezt így szerintem nem lehet elérni! Még egyszer tényleg nyugi! puszi Gizus

Hunszil írta...

Mindenek felett: a megélt éveket,

Emlékképeket;
a fájón szépeket nyújtom Neked.
Az öröm könnyeit, a bánat csendjeit,
A múló perceket;
mint sötét gyöngyöket nyújtom Neked.

Egy tiszta érintés,
Egy néma ölelés,
Néha többet ér...
A szótlan bölcsesség,
A ritka tisztesség,
Nékem többet ér... mindennél.

Egy jó szó aranyát, az Érzés zálogát,
Közös terveket;
ennyit adhatok kincsként Neked.

Egy érintés,
Egy ölelés,
Többet ér.
A bölcsesség,
A tisztesség,
Többet ér... mindennél.

Lelkem Oltárán Öröm-gyertya ég.
Néma zsoltárát csak mi halljuk rég.
Fáradt szívemnek, szíved menedék,
Ha kitaszít a Föld és lesújt rám az Ég.

Érintés,
Ölelés,
Többet ér.
A bölcsesség,
A tisztesség,
Többet ér... mindennél.

motymoty írta...

:). Milyen jó! Remélem az ilyen esetekből sikerül erőt merítened. Nagy boldogság lehet embereket hozzásegíteni az egészséges, fájdalommentes élethez, kívánom, hogy ez adjon Neked erőt!

A.C.E írta...

Gizus, nem te paprikáztál fel! :)Tudod kicsit dühítő az, hogy pont azok tesznek keresztbe nekem, akik elég sokat köszönhetnek nekem. ! 3 éve, mikor elkezdtem a kecsketej szappanozást az országban szinte senki sem ismerte, ha tudnád mennyi munkámba, magyarázásba, levelezésembe került, amíg sikereült eloszlatnom az előítéleteket, például, hogy a kecsketej szappan biztos büdös. Emlékszem még az elnevezése is mennyi fejtörést okozott, mert hát ugy az angol nyelvetületen, ahol már nagy piaca volt ezeknek a szappanoknak, ott goat soap-nak hívták őket, de az hogy kecskeszappan nem igazán tetszett!
Ma már kifejezetten így keresik a jóminőségi, természetes szappanokat! és lám, aki ebből akar megélni, engem hoz kellemetlen helyzetbe, hát kösz!!
Hunszil köszönöm, az az utolsó két mondat.....
Motymoty igen ezek a visszajelzések azok, amiért tudom érdemes csinálni és lehet, hogy már ha akarnám sem hagyhatnám abba!!

Zsófi írta...

Pici lányomnak is ekcémás lett a popsija,és mióta a kamillás kecsketejszappanodat használjuk, egyre szebb.
Remélem, teljesen elmulasztja, és még egyszer köszönöm!

Küçük çirak

Megint egy Törökországbeli szerintem klassz dologgal szeretnélek benneteket megismertetni. Nagyon korán feltűnt, hogy az országban ebben mil...