2010. december 2., csütörtök

Megírtam egy durvább posztot, de aztán ez lett az utolsó bejegyzésem

Mivel rendszeresen másolják szappanjaim formáját, nyilatkozataimat, ötleteimet, így bezárom blogomat.
Aki figyelemmel kísérte eddigi posztjaimat tudja, hogy eddig is voltak ilyen gondjaim, de mára már annyira elharapódzott ez a dolog, hogy nincs kedvem munkáimat, ötleteimet megosztani. Kedves olvasóim, aki nem érti a dolgot nézzen be a Meskán nyíló új szappanos boltok közül egy párba, nézze meg a bemutatkozásokat és a szappanformákat! Vesse össze az én nyilatkozataimmal, szappanjaimmal! Többen mondtátok már nekem vigasztalásul, hogy ez tulajdonképpen elismerés, mert csak a jót másolják, hát engem ez valahogy engem nem tud lelkesíteni! Megint választhatok új formát, hogy a vásárlóim biztosak legyenek benne, hogy az én szappanjaimat veszik meg. Persze erre lehet azt mondani, hogy miért nem védettem le a formámat, na de most őszintén, ki a fene gondol arra, hogy milliónyi forma közül, pont azt használja majd más is, amit én és árulja ugyanabban az áruházban, ahol én!
Kedves olvasóim, akik azért olvastatok eddig, mert érdekelt Benneteket, hogy élek, mit és hogyan dolgozom, sajnálom, hogy így lett vége több éve tartó blogvendéglátásomnak, de ma tényleg letaglózott az újabb "Eszterszappan" másolat.
Tudom, hogy ezzel a poszttal nem leszek túl népszerű, de valahogy ez sohasem érdekelt és arra sem vagyok kíváncsi, hogy a kedves másolóknak, hogy esik ezeket a sorokat olvasni. Ők is okoztak nekem már elég sok kellemetlen percet. Kaptam én már fenyegető levelet, mikor meg mertem írni, hogy egy az egyben az én szappanjaimat láttam valaki más blogjában, ha lehet, most mellőzzük ezeket, előre megmondom, most sem fogok válaszolni! Sokkal jobban járnak ők és a vásárlóik is, ha valami egyedi, rájuk jellemző alkotással rukkolnak elő válaszul.

Ma persze nem főztem szappant, mert ahogy már többször is mondtam, legutóbb a nemrég megjelent újságcikkben, csak jó lelki állapotban főzök szappant, hogy vásárlóimnak pozitív energiákat tudjak termékeimmel küldeni. /és milyen az élet, szinte szó szerint ezt olvastam tegnap valahol, hm! /

Van egy tökéletes magyar mondás: akinek nem inge, ne vegye magára!

Sziasztok és én azért olvasni foglak Benneteket, mert sok-sok értékes, kreatív embert is megismertem itt a Blogspoton és érdekel, hogy alakul a sorsotok!!!!




34 megjegyzés:

Mary írta...

Csak ennyit fűzök hozzá! :(

aaműhely írta...

Eszter zárt blog formában sem szeretnéd folytatni? TUdom most nagyon elkedvenedtél...

A.C.E írta...

Szia Andi!

De aranyos vagy, szeretnéd?

Puszi

A.C.E írta...

Maryenne, elég is ennyi, neked is puszi!!!

Névtelen írta...

Sajnálom, hogy így alakult, de értem, miért döntöttél így. Hiányozni fog a blogod.
Kívánok szépből és jóból sokat és nagyot!

Monika írta...

Nagyon jó ötlet a zárt blog,amennyiben van kedved és erőd hozzá!
Én örömmel olvasnálak továbbra is.Szappant meg ugysem tudok főzni,meg nem is akarok.:)
Olyan jó látni az Eszterszappanokat itthon, a lányomnál, a fiaméknál.:)
Puszi! Nem csodálom,hogy eleged lett!

Julcsi írta...

Ó, te szegény! Ez annyira szánalmas, annyira fantáziátlan a többi ember részéről. És az az elszomorító, hogy nem csak te jársz így. Ostobák ezek az emberek? Nem látnak tovább az orruknál?
Én is a zárt blogra szavaznék, ha lehetne. De annak csak száz olvasója lehet:(

Mary írta...

Igen este így gondoltam Eszter de éjjel jöttem rá, hogy Briginél találkoztam a blogoddal és jutottam el a boltig. Ha nem megy tovább szerintem a boltot se találják meg annyian. De neked kell döntened.
Amúgy szerintem utána is másolnak majd, mert ilyen a természetűek.
Utolsó forma lett a legjobb!
Puszi!

A.C.E írta...

Köszi Lányok!

Maryenne igazad van, azt hiszem így hagyom ezt a blogot, nem írok többet és nyitok egy újat azoknak akik szeretnének továbbra is olvasni! Abban is igazad van, hogy úgy is másolni fognak, de egyszerűen nincs kedvem velük megosztani a gondolataimat, érzéseimet, az ötleteimet.
Szeretném megköszönni a sokszor felém sugárzott pozitív energiákat, nagyon jól esett, főleg amikor kecskéimmel volt gond és teljesen odavoltam. Erről jut eszembe, hogy januárban Pollikám ellésénél is jól jönne ez a megerősítés! :)
Egyszóval kérem azokat, akik továbbra is szeretnének tudni rólam írjanak ide, vagy az email címemre és felveszem őket új blogomba olvasónak. Julcsi ne aggódj szerintem belefértek a keretbe! :)
Puszi Nektek!!

Frivolina írta...

Annyira sajnálom=( A zárt blog tényleg lehetne valamilyen félmegoldás, hiszen az, hogy hogyan boldogulsz szeretett kecskéiddel, a vállalkozásoddal mindannyiunkat nagyon érdekel. Azt is sajnálom, hogy ennyire elharapózott a dolog. Kívánok sok erőt a kitartáshoz és tudd, sokan vagyunk akik gondolatban támogatnak.

Frivolina írta...

ezt nagyon egyszerre írtuk:)

Dia írta...

Eszter!

Én imádom a szappanjaidat!!! és akiknek ajándékoztam, ők is!!! Sajnálatos, hogy az adott boltban ilyenek előfordulnak, szerintem a moderátorok feladata lenne ezek kiszűrése ill. figyelmeztetése... Meg az illetők lelkiismerete... no comment! :-(

Januárban természetesen sokat fogok Rátok gondolni és további sok sikert kívánok!!!

Dia

Hunszil írta...

Sajnálom és megértően bólogatok....
A szappankáidat továbbra is imádom és a kecskéket se felejtem el Főleg a kedvenckémet Fahéjkát :))) Puszi... virtuális ölelés....

Christine írta...

Igaz én csak csendes olvasód vagyok és még vásárolnom se sikerült tőled. De azért szivesen olvasnálak tovább, még ha zárt formában is. Nekem te mutattad meg a szappan művészetét és azóta is tátott szájal csodálom a munkáidat. Ne hagyd hogy elvegyék a kedved akár a blogolástól akár a szappanfőzéstől. Ne hagyd hogy legyőzzenek! Csodás termékeket készitesz és sokan szeretnek. Ez adjon erőt a folytatáshoz!

horimarika írta...

Annyira sajnálom! Én is azok kézé tartozom, akik nemcsak a szappanjaidat szeretik, hanem a körülöttük lévő mesés világot is! A kecskéket, a kapcsolatodat a kecskékkel, a forma próbálgatásokat, a csomagolás tesztelést...mindent!!!! Majdnem a képernyőt nyalogattam, mikor sütiszappant kezdtél alkotni! Ha beleférek a zárt olvasók közé, én nagyon boldog leszek....

Szirtesdori, alias Dorkadesign írta...

Szia Eszter! Magam csak csendes olvasód voltam eddig, de nagyon szerettem a blogodat, az írásaidat, az őszinte soraidat! Csatlakoznék az előttem szólókhoz, és szívesen lennék egy zárt blogban továbbra is "melletted". Szappant főzni én sem tudok, nem is szeretnék, de olyan jó volt olvasni minden ezzel, s az életeddel kapcsolatos írásodat, így ha lehet, továbbra is maradnék követőd más formában. Szerinted a blogodról lopkodják az ötleteket? Végül is a Meskáról is megtehetik, és sajnos szerintem meg is fogják tenni a jövőben is:( ez ellen nem lehet tenni igazából semmit, azt gondolom...
A szappanok áráról még egy gondolat (bár nem szorosan ide tartozik, és nem keverési céllal, de meg kell jegyezzem, mert eléggé megdöbbentem): egy blogon láttam a napokban megjelenni kecsketejes szappanokat, és kb. féláron voltak. Vajon hogy tudják ezt ennyiért előállítani, árusítani?? Szóval nem csak a koppintás de az egyre gusztustalanabb "egymás alá megyünk árban" döbbent meg mélységesen. Hová vezet ez??
Kívánok Neked nagyon-nagyon sok erőt, kitartást, nem szabad elkeseredni, hidd el, rengeteg, munkádat tisztelő és szerető ember áll melletted! Hajrá Eszter!!

A.C.E írta...

Köszi Frivolina és az emailedet is!!
Dia én úgy gondolom mióta felnőttek vagyunk, nem szabadna, hogy erkölcsi, etikai kérdésekben egy felettünk álló koppintson az orrunkra, ha rosszat teszünk. Vagy nem így van? Néha elgondolkodom, hogy biztos jó az ahogy engem neveltek erre a világra, de aztán belenézek a tükörbe és már tudom is a választ!:)
Hunszil köszönöm Neked is, Te is azok közé tartozol, akik miatt jó volt itt lenni!!!
Christine köszönöm szép szavaidat és küldeni fogom a meghívót Neked is!!!
Horimarika Téged is szívesen látlak továbbra is!
Dorkadesign tudom én, hogy ezzel a lépésemmel nem állítok gátat a másolásnak, de legalább nem szeretném tálcán kínálni, gondolataimat, ötleteimet, érzéseimet. Legalábbis nem mindenkinek!
Ja, hogy hogy lehet olcsóbban előállítani kecsketej szappant? Erre nagyon egyszerű a válasz: nem kell kecskét tartani!! így nem kell takarmányra, állatorvosra költeni és sokkal kevesebb munkaórával is lehet számolni egy-egy szappan előállításához. Aztán nem kell kísérletezni a designnal, le kell másolni, azzal sem megy el az időnk, hát nagyjából így. Halkan hozzáteszem én akkor sem cserélnék, mert meggyőzödésem, hogy nem véletlenül kapok annyi köszönő levelet, hanem azért, mert az én kecskéim teje azáltal, hogy én személyesen gondozom, látom el őket,más összetételű! :)

Szirtesdori, alias Dorkadesign írta...

Eszter, gmailes emiledre küldök Neked egy privát irományt, remélem jó az emilcím, és megkapod. Szerettel:)Dorka

motymoty írta...

Úgy sajnálom, hogy ilyenekkel kell szembesülnöd. :(
Számomra sokat jelentett ez a blog, láttam, hogy szívvel-lélekkel, szeretettel csinálod, ez a boltból nem biztos, hogy kiderül, az ember szívesebben vásárol olyan embertől, aki olyan mint Te.
Ne hagyd magad elkedvetleníteni, amit csinálsz az nagyon jó, ahogyan az is, ezt nem fogják tudni lemásolni.

Szívesen olvasnálak továbbra is!
motymoty

SzappAncsi írta...

Kedves Eszter!
Én is régóta olvasom a blogodat, és nagyon sajnálnám, ha nem lenne több lehetőségem. Bár egy ideje én is készítek szappant, nem másoltalak, a Meskán sem árusítok - és nemcsak a szakmai tudásod fogott meg, de az emberi oldalad is legalább annyira. A kecskékről is olyan humorral és szeretettel írtál mindig, élvezet volt olvasni azokat a sorokat is, amikor nem is a szappan volt a központi téma. És való igaz - igazi kézműves szappan az, amit TE készítesz - ahol az első lépéstől az utolsóig - minden a kezed alatt megy át, születik meg.
Így én is örülnék, ha bekerülhetnék az új blogod olvasói közé.
...de hátha meggondolod magad - a rengeteg pozitív visszajelzés, az emberi hozzáállás, az évek alatt szerzett tapasztalat mindig is ki fog emelni a többiek közül.

Mary írta...

Eszter ha lehet én is kérek meghívót!:)

shalot írta...

Kedves Eszter! Jómagam ugyan szellemi termékeket állítok elő, de jártam már hasonló cipőben. Találkoztam, már a saját tanulmányaimmal úgy, hogy még a betűtípust, táblázatot, sortávot sem változtatta meg az illető és úgy adta közre az irományát saját neve alatt. Az első eset hat éve történt. Először dühös voltam, később megbántott, majd elkeseredett. Ma már igen szkeptikusan fogadom ha a munkáim szembe jönnek velem más neve alatt. Azt hiszem vannak fokozatok. És persze rettentő sok gátlástalan ember.
Kitartást kívánok ennek az útnak a végigjárásához. És ne feledd! A szappanjaidnak nincs párja! Köszönöm, hogy részese lehettem a mindennapjaidnak.
Minden jót kívánok Neked!

A.C.E írta...

Dorkadesign köszönöm megkaptam és hát mit is mondhatnék, nagyon sajnálom, hogy veled is hasonlók történtek, de sajnos igaza van a férjednek!! Természetesen küldöm majd a meghívót, köszönöm a barátságodat!
Szappancsi semmi bajom azzal, hogy más is foglalkozik szappankészítéssel, hisz azt hiszem egyre nagyobb igény lesz a természetes tisztálkodószerekre és ha jóminőségű kézzel és szívvel készített szappanokat lehet kapni, akkor a piac elbír jó pár szappankészítőt. De kérem szépen, ne egymás másolásával akarjunk előrejutni, hisz az a vevőinknek sem jó, hisz azt hiszem ők is azt várják tőlünk, hogy ha már kézműves terméket vesznek, ne olyat kapjanak, amiben nincs benne az alkotó személyisége, ízlése, ötletei! Ancsi nem tartom magam többre a többi szappankészítőnél, csak mivel sok-sok munkám van egy-egy szappanban nagyon nehezen viselem, ha lemásolják őket! Szívesen látlak a jövőben is olvasómként!!
Maryenne írnod sem kellett volna!!! :)

A.C.E írta...

Shalot ez hihetelen!!!! Hát tényleg nem vagyok egyedül a problémával, azt már látom!!!
Azt hiszem én képtelen vagyok szkeptikus lenni, hiába kos vagyok! :)

Köszönöm, hogy olvasóm voltál és a jókívánságokat is!!

Mary írta...

Eszter köszönöm! :)

Limara írta...

Eszter! Nagyon sajnálom, de megértelek... a zárt blog remek, ott csak a tisztelőid tudnának olvasni!

Bogi írta...

Sajnos az a helyzet, hogy a másolók világa mindig élni fog. Büszkék magukra és úgy csinálnak, mintha ők lennének a zsenik. Pedig annyira szánalmasak, és még fel is háborodnak, ha rájuk olvasol. Megértem döntésed, de remélem még hallunk felőled és a szappanjaidról. :) Ha nem is szóltam hozzá mindig a blogodhoz, rendszeresen olvastam, együtt éreztem, szorítottam a kecskéidért, a gidákért. A blogodból is átjött az a szeretet, amit a szappanjaidba fektetsz. Kívánok neked minden jót és ha valamilyen módon folytatod a blogod, engem is érdekelni fog. :)

Andulka írta...

Szia Eszter!

Nagyon sajnálom! Én rendszeres, de csendes olvasód voltam eddig, csak néha írtam megjegyzést.... Valahol megértelek, hogy "kiakadtál", de én is sajnálnám, ha megszüntetnéd a blogodat.
Vásároltam már tőled szappant és a hetekben újból vásárolni fogok Tőled! A te szappanjaidat kipróbáltam, beváltak, miért váltanék át másra, még akkor is, ha valamivel olcsóbbak? Szerintem sokan vagyunk így ezzel, lehet, hogy valakit elcsábít a kedvezőbb ár, de ha silányabb a minőség, akkor úgyis visszatér hozzád! Ne szüntesd meg a blogodat!!!!

Artemis írta...

Kedves Eszter!
Bevallom nem igazán izgat a szappangyártás,(bár szeretem a természetes dolgokat)ennek ellenére egyszer mégis rákattintottam a bemutatkozásodra a Meskán.Azóta elismeréssel figyellek.
Az egyre több szappanos boltot is láttam a Meskán,de nem mertem belegondolni,hogy ez hol csapódik le.Rossz érzés tört rám,mikor olvastam,hogy épp itt.
A blogodra nemrég találtam rá és örültem,mert itt egészen kézzelfogható az a többlet,amit a szappanjaidba teszel.
Sajnos,amig lesz eredeti ötlet,addig lesz másolás is.Sajnálom,hogy ilyesmivel kell bajlódnod.

Névtelen írta...

Eszterem! Kérek szépen egy meghívót a blogodra! Nem hagyhatod abba! Mi lesz akkor velünk, a rendszeres olvasóiddal? A szappanjaidat sajnos úgy gondolom, akkor is fogják másolni, csak esetleg álnéven rendelik a webshopból! Mi leszünk a vesztesek!
Ne hagyd abba az írást! kérlek!

aniko66 írta...

Látod Eszter, mennyien hiányolnák a blogodat! A másolni akaroktól meg - sajnos - nem menekülhetsz, a termékedet esetleg meg veszi, aztán úgy "másolja"... de látod, feleslegesen, aki a minőséget keresi nálad, azt nem tudja megnyerni magának. A termékeid a névjegyed!

Dia írta...

Eszter!
Igazad van abban, hogy nem kellene megvárni, hogy felnőttként valaki "felőlről" a fejünkre koppintson, de sajnos tapasztalatból tudom, hogy sokaknak mégis ez "hiányzi", hogy észhez térjenek. :-(
De örömmel olvastam a tegnapi posztodat, hogy mégsem zárod be a blogodat és hogy már pozitívan írtad azt meg!!! Én mindig csak a Te szappanjaidat fogom várásolni, mert tudom, hogy antasztikus munka!!!!
(A mangó már nem is hiányzik, mert a szappan annyira jó, hogy szinte a kezemben érzem a mangót! :-) köszönöm! imádom! )

Yana írta...

Kedves Eszter!

Pár hete már nem olvastalak, bevallom (és elnézést), ezért csak most döbbentett rá, hogy befejezed ezt a blogot :-(((
Csodával néztem és olvastam a szappanjaidról meg a lányokról :-)

Remélem, tényleg továbbviszed, és nem fogsz foglalkozni azokkal akik másolnak téged. Akik azokat a silányabb másolatokat vásárolják meg, megérdemlik...

További erőt és kitartást a szappan-készítéshez!

Üdv.: Dóra

Unknown írta...

Szia Eszter!

Amikor én októberben regisztráltam a Meskára, megnéztem a többi szappanost és azt mondtam, hogy jó, én nem jövök ide huszadiknak, aki teljesen ugyanazt csinálja. Inkább kitaláltam valami egészen mást, a sütiszappant. Tudtam, hogy másolni fogják olyanok, akiknek nincs fantáziájuk valami újat kitalálni, csak megnézik mi az ami éppen megy, és egy az egyben átveszik. Ez nagyon szomorú és engem is rosszul érintett amikor megláttam sorban a termékeim másolatát. Igazából az bánt, hogy ha már az alap elgondolást magukévá tették, akkor legalább készíthettek volna valami másfajta sütiszappant mint én, hiszen annyiféle sütemény van, amit meg lehet formázni szappanból. Ami számomra a legszomorúbb, hogy a Meska elvileg az egyedi alkotások tárháza, mégis lehet szabadon utánozni másokat. Én ezért nem csináltam blogot, nem szeretnék idejekorán ötletet adni az utánzóknak... Sajnos ez egy ilyen világ, de talán igaza van annak aki azt mondja, hogy az utánzás valahol egy elismerés. Tudom, ez nem vigasztal, (engem sem) de azért ne vegye el a kedved. Nézd onnan, hogy ha téged utánoznak, akkor mindig Te leszel egy lépéssel előbb.
szia
Ajándékszappan

Küçük çirak

Megint egy Törökországbeli szerintem klassz dologgal szeretnélek benneteket megismertetni. Nagyon korán feltűnt, hogy az országban ebben mil...