2009. június 24., szerda

Bocskorszíjas nosztalgia

Tegnap este, miközben Ti serényen kereszteltetek én sem lazsáltam, az idő és az ő múlása volt az alaphangulat a szappankonyhámban.
Először is mert olyan szappant alkottam ami a 30 évnél idősebb hölgytársaim bőrét teszi majd vonzóbbá, egészségesebbé.




A másik, a hangulatot megalapozó tényező az egyik új adalékanyagom lett, nevezetesen az ánizs! Nagyon régen nem volt benne ez a fűszer a mindennapjaimban, rég elfelejtettem az illatát és csak azért készítettem oda az aznapi szappanomba, mert kiváló hatással bír az emberi bőrre.
Aztán elkezdtem darálni, mert hogy azt szeretem, ha a fűszerek, amit használok frissen őrölve, darálva, reszelve kerülnek bele a szappanjaimba. Szóval ahogy leveszem a daráló fedelét megcsap egy elfeledett, de régebben nagyon szeretett illat, a bocskorszíj illata. Persze 40 évnél fiatalabb olvasóimnak fogalma sincs arról, hogy milyen illat lehetett az, de mi idősebbek pontosan fel tudjuk idézni ennek a gyerekkorunk nem túl egészséges, de mégis csábító édességét!
Megint új élménnyel lettem gazdagabb szappankészítés során, hisz ez az ismerős illat felidézett bennem olyan emlékeket, amiket már rég elfelejtetnek hittem!



Na de visszatérve a szappanhoz, zabos-mézes és ánizsos szappant álmodtam meg tegnapra és így sikeredett. Mint már írtam az érett bőr ápolására kiválóan alkalmas, de csak az kérjen belőle, aki a 70-es, 80-as években szerette a bocskorszíjat, esetleg más kellemes élménye fűződik az ánizs illatához! :)




11 megjegyzés:

kinga írta...

kikérem magamnak, igenis tudom mi az a bocskorszíj! :)))

A.C.E írta...

Hát de honnan édes lányom? :) Anyukád mesélt róla?

kinga írta...

Én még ettem is. Határozottan emlékszem... Bár nekem nem ízlett :( viszont az illata tényleg finom ;)

Julcsi írta...

Most beleszagoltam a levegőbe... De jó lenne ott melletted:))))

(A cimke leírását megtalálod Cicvareknél. Nagyon egyszerű!)

Katuska írta...

Mi medvetalpnap hívtuk a nagyapám medvesz....-nak:DDD
Ánizst karácsony táján használom előszeretettel!Mézesbe isteni!!!!

Bejus írta...

Atya világ én itt olvasgatlak és közben a postás becsengetett és hozta a 3 napja megrendelt szappankákat! Hát megáll az ész! Nagyon gyors vagy!! :) Köszönöm szépen! :)

Egyébként hogy/hol kell a szappanokat tárolni? Lehet szobahőmérsékleten? Mivel tejből vannak.

Üdv.
Bejus

verus írta...

Mi medvecukornak hívtuk:) Pedig a medvéhez szerintem nem sok köze lehet - legalábbis remélem...Nekem apukám jut róla eszembe, meg a régi majálisok.

Névtelen írta...

Nekem a kedvenc édességem a mai napig, pedig én sem vagyok még a 40 közelében sem:). EGYSZERŰEN IMÁDOM:) Nagyon nagy ötlet volt ez a szappan, gratulálok hozzá.

A.C.E írta...

Jól van na kislányok, nem gondoltam, hogy ilyen sokáig forgalomban volt!! :)

A.C.E írta...

Bejus! Az én szappanomnak is a fürdőszoba levegője tetszik a legjobban!! Ha tovább tart elhasználni mint egy év, akkor a maradékot visszavásárolom, oké?

Bejus írta...

Szerintem el tudom használni 1év alatt, mert nagyon finom illatuk van és nagyon hatásosak! :) Egyet apunak is adtam ajándékba, remélem megoldja majd a problémáját, mert ezek a gyógyszertári vackok nem érnek semmit! Majd írok mindenképpen,hogy milyen hatással van ránk! De már 1szeri használat után is felfrissített engem! Köszi szépen! :)

Küçük çirak

Megint egy Törökországbeli szerintem klassz dologgal szeretnélek benneteket megismertetni. Nagyon korán feltűnt, hogy az országban ebben mil...