2009. március 5., csütörtök

De miért kecsketej?





Mióta kecsketej szappan készítésére adtam a fejem, szinte naponta kapok olyan kérdéseket amiknek a lényege: "jó, jó szappant főzöl, na de miért és hogyan kerül bele a kecsketej?"
A hogyanra egyszerű a válaszom: a két kezem által, amikor és ahogy a technológia megkívánja. :)
A miértre mindig vissza kérdezek, "mennyi időd van", mert erről tényleg sok mondanivalóm van és csak az idő mennyiségének kérdése, hogy kivonatos, vagy bővebben kifejtett választ adok erre a kérdésre. :)
/Itt, most a blogomban annyit írhatok róla, amennyit csak szeretnék, legfeljebb olvasóim eldöntik mikor mondják azt, na jó mára elég a kecsketejből!/ :)



Először csak a komplex emberi szervezetre való hatásairól szoktam beszámolni, mert ugye nem mindenki tudja, hogy miért is van az, hogy akinek módjában áll naponta kecsketejet innia, nem betegedik meg. Hát például azért mert a kecsketej összetétele áll legközelebb az anyatejéhez.A kecske a karotint A-vitaminná átalakítva engedi a tejzsírba. Ez az oka annak, hogy a kecsketej A-vitamin tartalma 400%-kal is magasabb lehet, mint a tehéntejé. Ezt különösen felhasználhatjuk a pajzsmirigy zavart működése esetén, amikor a gyermek szervezete nem tudja a karotint A-vitaminná alakítani. A nagy A-vitamin tartalmú kecsketej fogyasztása minden olyan esetben előnyös, amikor az A-vitamint biztosítani kell. Ezen kívül a kecske teje több E-, K- és C-vitamint tartalmaz, mint a tehéntej, illetve nélkülözhetetlen aminosavakból sokkal többet tartalmaz, mint egy gyermek szükséglete. Ezért arra is alkalmas, hogy a biológiailag kisebb értékű fehérjék kecsketejjel együtt etetve jobban hasznosuljanak.

Mikor még nem készítettem szappant, sok városi családnak szállítottuk naponta a friss
kecsketejet. Sajnos egyre több család küzd azzal, hogy gyermeke asztmás, porallergiás, széna náthás stb. Hát kérem ezekre a problémák kezelésére, tünetmentesítésére, de akár gyógyítására is kíválóan alkalmas a kecsketej. Nagyon sok pozitív visszajelzést kaptunk olyan családoktól, ahol a fenti problémákkal küszködnek.
Magyarországon 1645-ben találkozunk első ízben a kecsketej gyógyító hatásának leírásával. Az antibiotikumok felfedezéséig általánosan ismert volt a kecsketej gyógyító hatása. A tüdőszanatóriumok mellett kecske tenyészeteket tartottak és a kecsketej-kúra volt a gyógyítás legfontosabb része.
Azt hiszem mégsem írok többet az álalános emberi szervezetre ható hatásairól, mert hisz ez a blog leginkább a szappanokról szól, tehát jöjjenek a kecsketej jótéteményei
az emberi bőrre.



Legendás szépségű nők, mint Cleopatra és Sissi osztrák császárné az istenek ajándékának tartották és bőségesen használták testápolásra a kecsketejet és melléktermékeit.. Tudták, hogy a bőrt bársonyossá teszi, fokozza a jó közérzetet és gyógyhatással rendelkezik. Hippokratész is esküdött rá.

A 19. században a természetes szépítő- és gyógyhatású szer olyan kedvelt volt, hogy Bad Reichenhall és Bad Aibling fürdőhelyek a kecsketej szérumával végzett kúrák széles választékát kínálták.

A kecsketejben megtalálható a Q10 koenzim, több mint 70 telítetlen zsírsav, s alacsony olvadáspontja miatt már 37 C-on behatol a bőr mélyebb rétegeibe és könnyen felszívódik.

Magas ásvány és elektrolit tartalma és a gyulladáscsökkentő tulajdonsága miatt a kecsketejjel készült szappanok, kozmetikumok tökéletes választás a száraz és érzékeny bőr ápolására.

A kecsketej egy természetes forrása az alfára-hydroxy savnak /AHA/ , ami finom pilling segítségével hámlasztja a bőr fáradt felső rétegét és segíti az friss bőr képzését.
Hogy kiknek ajánlatos ezt a természet adta, csodálatos anyaggal készült szappanokat használni:
Szerintem a leírtak és a tapasztalataim alapján bátran mondhatom, hogy mindenkinek! De... A legeslegjobban akkor örülök, mikor a visszajelzéseikben arról számolnak be a szappanjaimat használók, hogy bizonyos, addig kezelhetetlen bőrproblémájukra hozott megoldást az, hogy a kecsketej szappanokat használják. A legtöbb ilyen javulást ekcémában, pszoriázisban /pikkelysömör/ szenvedőktől kaptam, de volt már olyan aki fémallergiájától szabadult meg általuk. A száraz bőrre enyhülést hoz, személy szerint én a Neutrogéna használatától szabadultam meg általuk, hiszen gyakran vagyok a szabadban, akár szélben, esőben, fagyban és ez nem tesz túl jót a bőrőmnek!
És végül egy-két bejegyzés a vendégkönyvemből:


Kedves Eszter,
Ezúton is szeretném meg köszönni a csodálatos szappanokat amiket kaptunk tőled. A család apraja nagyja nagy örömmel használja most épp a zabliszteset ami lánykám ekcémájára és az én száraz bőrömre is nagyon jó. Remélem még nagyon sokáig fogod készíteni ezeket a boszorkányos szappanokat a mi örömünkre.Ezúton is kívánok minden jót. Üdv.Móni

Ugyan eldöntöttem, hogy 2 hétig nem írok, de nem bírok magammal, mert annyira jók a szappanok. Hihetetlen, hogy ennyire rövid idő alatt egy "szappan" képes legyen a száraz bőrömet orvosolni. Sőt képzeld a hajamat is megmostam vele, és lás csodát a fejviszketésem szinte teljesen elmúlt. Ez tényleg egy csoda, és nagyon köszönöm szépen. Kívánom, hogy a jó Isten tartson meg Téged jó erőben, egészségben; és még nagyon, nagyon sokáig csinálj nekünk mindenféle finomságot!
Én, és gondolom más vásárlód is, nagyon örülnénk annak, ha más kozmetikai termékek is formát öltenének a honlapodon.
További jó munkát (csoda készítést) kívánok! Üdv:Panka

Szia Eszter!

Ma vettem át a csomagot a postán, már a csomagoláson keresztül is érezhető volt a finom illat, alig vártam hogy hazaérjek. Már a kicsomagolás is nagy élmény volt, nagyon tetszenek a szappanok, megtapogattam és megillatoztam sorban az összeset, nagyon élveztem, főleg hogy a csokis szappan volt az általad választott termék, és külön a köszönet a cuki kis szappanért, nagyon aranyos vagy. Kipróbáltam a kamillásat mert most patti problémáim vannak, és teljesen meglepődtem, mintha nem is szappan lenne, annyira más, új nevet kellene adni neki, használat után nem feszült és nem szárította ki a bőröm. Alig várom hogy anyukámnak átadhassam hétvégén a neki szánt mézes szappanokat és apunak a fahéjasat, én pedig sorba-sorba mindet kipróbálom
Hivatalosan is a rajongód lettem, nem tudom hogy csinálod, de én mától csak kecsketej szappant használok.

Sziasztok kedves olvasók, és szappan használok!
Már régóta küzdök az allergiámmal, (fémérzékeny vagyok)mindenféle csoda krémet kaptam már, használtam is őket kitartóan, míg rá nem találtam az Eszter által készített természetes csodákra!!!Az allergia okozta hegek a börömön nyom nélkül eltünnek,csak azt tudom tanácsolni akinek esetleg van ilyen allergája, vagy hasonló bőrproblémája, az használja a kecsketej szappanokat!!! csodát tesz! Üdvözlettel: Éva


Cijja Eszter! Eddig jelentem a viszketés és pirosság elmúlt,a bőröm olyan mintha kicserélték volnaés hozzáteszem,hogy egy baba popsi is megirigyelhetné bőröm puhaságát:P Fantasztikus!!! Nagyon köszönöm! "szappan testvér" lettem na és mostantól állandó vásárlód;)Üdv.: Noémi

Kedves Eszter és Mindenki!
Én már közel fél éve használom a kecsketejes szappanokat, amit nem cserélnék le semmi másra. A legutóbb az algás szappant próbáltam ki, az egy CSODA, a többi is nagyon jó, de ez mindent visz!!!! Amikor először próbáltam ki ezeket a szappanokat (fahéjas, tenderi ásványos), akkor rögtön megszűnt a bőrviszketésem, és sokkal jobb lett a bőröm tapntása is. Ez az algás szappan pedig látszatra is szebbé varázsolta a testemet: nincs száraz folt a bőrömön és nagyon sima, szinte selymes tapintású lett. Az alga minden ember számára nagyon jó, itt a vércsoportokra gondolok, a tengeri ásványos, iszapos pedig az A vércsoportúaknak a legjobb. Teljes szívemből ajánlom mindenki számára ezeket a szappanokat, ebben még csalodnom nem kellett. A hajmosás során is szoktam használni (előmosásra főleg), így a hajam is fényes, egészséges kinézetett kapott. Sőt, amióta ezeket használom nincs szükségem arckrémre, testápolóra, így még pénzt is megtakarítok vele.
A családom és barátaim is ezt kaptak karácsonyra kiegészítő ajándékként, sőt magamat is ezekkel kényeztettem el.
Bátran próbáljátok ki, megéri!!! Eszter téged pedig a jó Isten lásson el sok energiával és jó egészséggel, hogy minél tovább boszorkánykodj nekünk. Pusy Panka

Azt hiszem most már leállok, mert nem lesz ember, aki egyszuszra ennyit elolvasna, de mint a bevezetőmben írtam sokszor tesznek fel kérdéseket nekem, miért használom fel a kecskéim tejét a szappanjaim készítésénel! Azt hiszem a fentiek alapján nyilvánvaló! :)

Mindenkinek szép tavaszi napot kívánok!

8 megjegyzés:

Hunszil írta...

Fú ez igen, most szembesülök vele milyen sorsfordító volt az én kecsektej-szappannal való találkozásom :) Jó hogy így leírtad-most már látom nem csak fürödni és hajat m mosni jó vele de a szervezetbe bejuttatva is milyen jótékony hatása van... én előszőr tapasztaltam de most már tudom is :)
Kívánok neked még sok-sok kis egészséges kecskét és tejecskét, hogy gyárthasd tovább ezeket a jó Öko szappanokat :)))Ja és gyógyuljon meg mihamarabb a bokád :)Szaszi

Hunszil írta...

Ja tényleg -Gyere csak hozzám játszani :)))

Limara írta...

Szia Eszter! Kisfiam bőre egy hét után már sokkal szebb, nem száraz, még az ekcémás foltok még nem tüntek el, de remélem az is bekövetkezik:)) Képzeld, a közvetlen szomszédunkban is vannak kecskék, de nem bírtam meginni a tejet, mondjuk semilyen tejet nem iszom, de a túrót gyakran használom:))

A.C.E írta...

Szia Limara!

A fiad sem bírja meginni a kecsketejet? Az nagyban rásegítene a szappan hatására, ha belsőleg is megerősítést kapna!!:)
A túró sem rossz, de abból rengeteget kellene ennie a kellő hatás elérése érdekében.

Puszi: Eszter

A.C.E írta...

Szia Hunszil!

A szappanjaimmal való hajmosáshoz annyit, hogy mivel a fejbőrön is éreztetik hidratáló, zsirosító hatásuk, nem árt a velük való hajmosás után egy ecetes öblítés. Az ecet két ok miatt is nagyon jó, feloldja a fejbőrön és a hajon maradt zsírt és a hajad is csuda fényes lesz tőle! :)
Kicsit messze lakunk egymástól egy közös hintázáshoz, vagy mire gondoltál?
Puszi: Eszter

Hunszil írta...

Már megtaláltad..:)És köszi a tippet :)

Taurus írta...

Hát igen. A tehéntejet egyáltalán nem szabadna adni a gyerekeknek min. 1 éves kor alatt. Lehet nem lenne ennyi allergiás asztmás és ekcémás gyerek. A szappanod alig várom, egy nagyon súlyos betegség tüneteit szeretném vele enyhíteni apámon. Mindenképp beszámolok majd róla.

A.C.E írta...

Szia Tauriu!

Holnap postázom neked a szappanjaimat /azért nem ma küldtem, mert nem kaptam tőled viszont választ :(/ és nagyon kíváncsi leszek, hogy segítenek-e a leírt problémán is. Nagyon boldog lennék, ha egy pár hét múlva javulásról tudnál beszámolni! :)

Küçük çirak

Megint egy Törökországbeli szerintem klassz dologgal szeretnélek benneteket megismertetni. Nagyon korán feltűnt, hogy az országban ebben mil...