2012. április 8., vasárnap

Egy kis India a fürdőszobában


Talán már Neked feltűnt, hogy az indiai nőknek milyen szép a bőre és a haja. /persze biztos náluk is vannak ez alul kivetélek :)/

Először akkor találkoztam az indiai szépségkultúrával, amikor az egyik kedves visszatérőm vevőm egy olyan testvajat kért tőlem, ami a Holt-tengeri iszapos szappanom mellett ekcémás bőrén segítene.
A GHI /GHEE/ - t választottam alapnak, mert ugyan Magyarországon még nem nagyon használják a ghi-t testápoló anyagként,  én úgy érzem hatása simán lekörözi a manapság annyira divatos sheavajat! Arról nem is beszélve, hogy akár hazai márkázott vajból is készülhet, nyilvántartott szavatossági idővel!
Mikor készítem az egész ház kissé mogyoró és India illatú. / ne kérdezzék az milyen, mert úgy sem tudom leírni, de nagyon kellemes, kissé édeskés illat.
Mára már beigazolódott, hogy érdemes a hétvégéimből 3-4 órát a ghi készítésére áldozni, mert egyre több pozitív visszajelzést kapok a vásárlóktól. A legújabb tegnap érkezett és így szól:

"Nem szoktam tévét nézni, de most teregetés közben hallottam a Neutrogéna testápoló reklámját... Benne az állt, hogy mennyien küzdenek azzal a problémával, hogy fürdenek, bekenik magukat, és aztán egyből megint száraz a bőrük. De a Neutrogéna testápolóval már MAJDNEM egész nap hidratált lesz a bőr! Hát jót derültem magamban, szegények nem ismerik az Eszter-féle szappant és testvajat, mely utóbbi nekem speciel egy egész hétig kitart. :) "

Egy kis olvasni való: http://www.amritaveda.com/learning/articles/ghee.asp


Ez egy nagyon érdekes videó, ayurvédikus szemápolásról szól. langyos ghi, olajok,  


gyógynövénykivonatokkal öblögetik a szemeket. Azért otthon ne próbáljátok ki!  /szerintem :) /





A másik indiai ihletésű szépség tipp az UBTAN.



Régen az esküvő előtt a menyasszony és a vőlegény is több hónapig tartó szépség kúrán vett részt. Ennek legfontosabb eleme az UBTAN volt, ami nem más, mint egy csodálatosan összeválogatott masszás por, amelyet tejjel, olajokkal, illóolajokkal kevertek és a házasulandók bőrébe tetőtől-talpig bemasszírozták 2-3 naponta. Több félét is használnak, én a receptúrákból összeválogattam azokat az összetevőket,  melyeket a leghatásosabbnak tartok és elkészítettem az én ubtanomat.

                      

Mit tartalmaz ez az igazi ayurvédikus arc és testpakolás .  Hát először is kecsketejet, természetesen, aztán csicseriborsó lisztet, mustármag őrleményt, szantálfa őrleményt, kurkumát, egy icipici sáfrányt és görögszéna őrleményt, fehér agyagot, vagyis kaolint, valamint búzacsírát és vöröslencsét.
Nézzük sorban, hogy vajon mit miért tesznek az india nők az ubtanba: /csupa különlegesség, nem mondom, hogy könnyű volt előkeríteni ehhez a recepthez a hozzávalókat :)/
A csicseriborsó az Ayurvéda szerint édes, hideg és fanyar ízzel rendelkezik. Gyógyítja a pitta jellegű gondokat a szervezetben és a bőrben is, így például a gyulladásokat, a viszketéseket és az égési bőrproblémákat, mulasztja az ödémás gondokat.
A csicseriborsót az ayurvédikus szépségápolásban is alkalmazzák. Nagyszerű zsíroldó hatása van, ezért az olajos ayurvédikus terápiákat követően a fürdés elmaradhatatlan eszköze. A csicseriborsó lisztet az olajos testen eloszlatva megkönnyíti az olaj lemosását a bőrről.
Pattanásos bőrre csicseriborsóliszt és víz vegyítésével készített pakolást visznek fel az arcbőrre. A pakolást jól bedörzsölik a bőrbe, majd néhány perc után lemossák bőséges meleg vízzel. Otthoni használata is javasolt, mert eltávolítja az arcbőr pórusait eltömítő szennyeződéseket, zsíros tapintást, így a bőr is szabadabban lélegzik!
A Kurkuma és a szantálfa az ekcémás bőrtünetekre hozz enyhülést,
tisztító hatásuk a bőr mélyéig eljut így ott is elvégzik méregtelenítő hatásukat. Ragyogóvá és fényessé varázsolják a bőrt.
A görögszéna ebben a csodás egyvelegben a bőr újjáépülését szolgálja, magja a kozmetikai iparban bőrkondicionáló anyagként használatos.
Zsír-és vízhiányos, ráncosodó bőr ápolására kiválóan alkalmas.
A mustármag szintén a bőrhibák kezelésére alkalmas és segíti a többi hatóanyag eljutását a bőrbe /és csíp is. Mikor először használtam a saját ubtánomat, azt hittem valamelyik összetevőjére allergiás vagyok és jobb lesz ha hamar lemosom, de aztán eszembe jutott, hogy mustármag van benne és akkor hálás voltam, hogy nem csíp jobban! :)/
Úgy gondolom, hogy a mustármag a cellulitis kezelésben is hatásos lehet!





Kapcsolodó termékek: ghis arc és testvajak
                                                                           India kecsketejszappan
                                                                           Ghis kecsketejszappan
                                                                           Ubtan arcpakolás

Nincsenek megjegyzések:

Küçük çirak

Megint egy Törökországbeli szerintem klassz dologgal szeretnélek benneteket megismertetni. Nagyon korán feltűnt, hogy az országban ebben mil...